×
« powrót
    06 kwietnia 2021

    Klienci flotowi chcą nowoczesnego operatora oponiarskiego

    W najnowszym wydaniu magazyny Fleet Marcin Rosół, Dyrektor działu sprzedaży i obsługi klienta, opowiada o potrzebach klientów flotowych. Zapraszamy do lektury.

    Obsługa ogumienia to niezwykle dynamiczny segment rynku. Rozwój całego sektora flotowego a w szczególności wzrost wolumenu pojazdów zainicjował proces zmian w obszarze serwisów oponiarskich. Nastąpiła bardzo widoczna transformacja,  która w przestrzeni rynkowej ukształtowała  na stałe rolę i funkcję operatora sieci serwisów ogumienia.

    PSO Flota jest jedną z firm, które tworzyły rynek usług oponiarskich dla flot w Polsce. Stale analizujemy obraz tego rynku aby lepiej zrozumieć potrzeby i umiejętnie dostosowywać się do stawianych wymagań. Przede wszystkim dlatego, że klienta stawiamy zawsze w centrum uwagi. Poświęcamy dużo czasu, aby poznać lepiej oczekiwania klientów. Aby temu sprostać systematycznie stawiamy sobie pytanie z jakich powodów klienci wybierają ofertę PSO Flota? Pierwszym powodem jest potrzeba sprawnej, jakościowej i jak najszybszej obsługi. Serwis ogumienia jedynie z pozoru jest prostym procesem. Klienci doceniają naszą oponiarską specjalizację i szeroką wiedzę domenową. Opony po prostu mamy w naszym DNA. Bardzo ważnym elementem kształtującym naszą ofertę jest również sieć serwisowa, jej nasycenie, standaryzacja i sprawność oraz zaplecze rozwiązań systemowych.

    Jesteśmy oczywiście świadomi, że klienci flotowi w znacznym stopniu wykorzystują własne systemy do uzyskania wszelkiego rodzaju informacji, w tym zakresie cały czas rozwijamy możliwości integracji. Finalnie jednak oczekują również palety rozwiązań po stronie operatora ogumienia. Pamiętajmy również, że w końcowym etapie procesu obsługowego bierze udział użytkownik (kierowca flotowy), który liczy na wsparcie w postaci rozwiązań lub narzędzi ułatwiających mu realizację sezonowej wymiany, relokacji czy też asystę podczas problemów eksploatacyjnych.

    Dlatego w dobie bardzo konkurencyjnego rynku, inwestycja  w ulepszanie mechanizmów związanych z obsługą należy do najtrafniejszych.

    Świat wciąż się zmienia. Handel, rynek usług, rynek flotowy również. Cyfrowe narzędzia otaczają nas i towarzyszą nam tak samo w pracy, jak i poza nią. Technologie mobilne, telefony, tablety, są z nami niemal na każdym kroku. Kształtują sposób w jaki podróżujemy, szukamy informacji, nawiązujemy znajomości, jak prowadzimy biznes oraz w jaki klient próbuje nas odszukać.

    W 2019 roku  w PSO Flota powstała strategia dedykowana rozwojowi narzędzi IT, odpowiadających za całe flow obsługowe dotyczące klienta flotowego. Dostrzegliśmy jak mocno wzrosły potrzeby całego rynku i jak cenny stał się czas, co w obliczu pandemii Covid-19 jeszcze mocniej się uwypukliło.

    W ostatnim czasie udostępniliśmy naszym klientom narzędzie online, które dedykowane jest kierowcy flotowemu. Jest to PANEL KIEROWCY dostępny w formie aplikacji na telefon (PSO FLOTA mobile) oraz strony www. Umożliwia on szybką i sprawną interakcję poprzez zawarte funkcjonalności takie jak:

    > podgląd stanu opon
    > lokalizacja depozytu
    > możliwość zgłoszenia relokacji
    > rezerwacja on-line terminu wymiany opon

    Nasze kolejne działania przewidują wymianę platformy operacyjnej oraz implementację systemu zamówieniowego. Rozwiązania które przygotowaliśmy adresujemy dla każdej kategorii klienta, bez względu na wielkość floty. Nowe funkcjonalności mają za zadanie usprawnić pracę administratora na odcinku operacyjnym, ale również zwiększyć możliwości analityczne poprzez wykorzystanie chmury obliczeniowej i BIG Data. Naszą wizją jest połączenie technologii, mądrych praktyk i kwalifikacji zespołu w celu zapewnienia naszym klientom wysokiego zadowolenia ze świadczonych usług.

    Marcin Rosół, Dyrektor działu sprzedaży i obsługi klienta. Polskie Składy Oponiarskie